Uf, říkáte si, vždyť je teprve 17. září a za okny je krásné babí léto. Pro většinu obchodníků však přichází žně a to nemám na mysli sklízení obilí a mletí čerstvé mouky. Možná jste již zaznamenali prodloužení reklamního bloku ve svém oblíbeném televizním pořadu – na kávu je prostě víc času.
Začínají se nám připomínat značky typické pro vánoční dárky. Velké firmy inzerující v TV již od září využívají svůj nakoupený čas jako první před-vánoční vlnu komunikace. Zatím v televizních spotech necinkají rolničky a nesněží, ale naše oblíbené značky se nám již nyní snaží vysvětlit, že bez nich to letos opět nepůjde. No řekněte sami – jaký by byl pravý český vánoční bramborový salát bez naší oblíbené mezinárodní značky Hellman´s. Nic proti této značce, ale o českou tradici zde prostě nejde.
Je však pochopitelné, že se obchodníci na nadcházející vánoční období těší. Kdo by se netěšil, když mu v prasátku často cinkají dukáty.
Proč vlastně vznikla tato úvaha? Tím, že se dlouhá léta pohybuji v marketingu, nepřipadá mi vůbec divné, že je vánoční komunikace již v plném proudu. Vždyť týmy marketérů na svých nabídkách pracují již několik měsíců.
Za své lektorské období mi pod „rukama“ prošlo již pěkných pár desítek, vlastně stovek podnikatelů menší nebo střední velikosti. Když jsem jim zmiňovala, že je třeba začít intenzivně komunikovat již od září a nepropásnout tak období začínajících obchodů, kdy jsou peněženky zákazníků stále ještě plné, viděla jsem cukající se koutky. V září? Kdo nakupuje v září?
Vezměte si však příklad právě z mezinárodních značek, které již nyní rozjeli boj o svého vánočního zákazníka, protože i to podnikatelské štěstí přeje připraveným.
Tak šťastné, veselé a bohaté vánoční nakupování i prodávání.
Ing. Kamila Boubelíková, Juicy Marketing